Nacházíte se: Úvodní stránka > PR články > Firemní školení nepodceňujte. Dáváte tak lidem najevo, že vám na nich záleží
Přemýšlíte o tom, zda se vyplatí poslat vašeho zaměstnance na školení namísto toho, aby se věnoval své běžné práci? Známe několik důvodů, proč má tato investice smysl – přestože můžete mít pocit, že jde o zbytečné náklady.
V prvním případě tak prospějete vaší firmě. To, co se zaměstnanec během vzdělávacího kurzu naučí, pak bude moct využít při své každodenní práci. Může jít například o inovativní postup, práci s programem, který jste doposud neznali či nevyužívali, nebo efektivnější řešení problémů.
Kvalitní semináře vedou ve většině případů lidé z praxe, kteří se v dané problematice perfektně orientují. Často mají zkušenosti z mezinárodních firem a přístup k novinkám, které se do většiny běžných podniků nedostanou. Stejně tak jim nechybí informace o poslední legislativě a nových výrobcích či službách.
Většina školení má navíc interaktivní podobu – takže vše, o čem lektoři mluví, si účastníci mohou hned na místě vyzkoušet, ptát se na to, co jim není jasné, a o daném tématu diskutovat. Kromě toho se vaši zaměstnanci na školení potkají s kolegy ze svého oboru. Mohou tak navázat užitečné profesní kontakty a podělit se navzájem o své zkušenosti.
Přínos ze školení přitom obvykle nemá jen ten zaměstnanec, kterého na vzdělávací kurz pošlete. Dá se čekat, že se o nové postupy podělí i se svými kolegy. V konečném výsledku tak bude moderněji fungovat celé oddělení, což vám může přinést úspory i náskok před konkurencí.
Vzdělávání zaměstnanců je ale i způsob, jak si kvalitní lidi ve firmě udržet. Například podle průzkumu společnosti Hays je osobní rozvoj důležitý pro zhruba dva zaměstnance ze tří a spolu s flexibilitou a možností práce z domova jde o nejžádanější benefity. Většina lidí se tedy chce průběžně něco nového učit a mít pocit, že nezůstávají „stát na místě“.
A zvláště v technických oborech, ve kterých firmy trpí stále větším nedostatkem odborníků, se personalisté o kvalifikované lidi doslova přetahují. Kromě peněz a náplně práce tak mohou být právě podobné nefinanční odměny kritériem, podle něhož si uchazeči nakonec vyberou práci.
Tím, že zaměstnance na den nebo dva uvolníte z práce a investujete do firemního školení, mu dáte najevo, že vám na něm záleží a že jeho potřeby chápete. Zároveň to od vás bude chápat jako „důkaz“, že si jej chcete ve firmě udržet.
DomaciFinance.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.