Firemní školení nepodceňujte. Dáváte tak lidem najevo, že vám na nich záleží

Firemní školení nepodceňujte. Dáváte tak lidem najevo, že vám na nich záleží

Přemýšlíte o tom, zda se vyplatí poslat vašeho zaměstnance na školení namísto toho, aby se věnoval své běžné práci? Známe několik důvodů, proč má tato investice smysl – přestože můžete mít pocit, že jde o zbytečné náklady.

V prvním případě tak prospějete vaší firmě. To, co se zaměstnanec během vzdělávacího kurzu naučí, pak bude moct využít při své každodenní práci. Může jít například o inovativní postup, práci s programem, který jste doposud neznali či nevyužívali, nebo efektivnější řešení problémů.

Novinky z oboru

Kvalitní semináře vedou ve většině případů lidé z praxe, kteří se v dané problematice perfektně orientují. Často mají zkušenosti z mezinárodních firem a přístup k novinkám, které se do většiny běžných podniků nedostanou. Stejně tak jim nechybí informace o poslední legislativě a nových výrobcích či službách.

Většina školení má navíc interaktivní podobu – takže vše, o čem lektoři mluví, si účastníci mohou hned na místě vyzkoušet, ptát se na to, co jim není jasné, a o daném tématu diskutovat. Kromě toho se vaši zaměstnanci na školení potkají s kolegy ze svého oboru. Mohou tak navázat užitečné profesní kontakty a podělit se navzájem o své zkušenosti.

Přínos ze školení přitom obvykle nemá jen ten zaměstnanec, kterého na vzdělávací kurz pošlete. Dá se čekat, že se o nové postupy podělí i se svými kolegy. V konečném výsledku tak bude moderněji fungovat celé oddělení, což vám může přinést úspory i náskok před konkurencí.

Žádaný benefit

Vzdělávání zaměstnanců je ale i způsob, jak si kvalitní lidi ve firmě udržet. Například podle průzkumu společnosti Hays je osobní rozvoj důležitý pro zhruba dva zaměstnance ze tří a spolu s flexibilitou a možností práce z domova jde o nejžádanější benefity. Většina lidí se tedy chce průběžně něco nového učit a mít pocit, že nezůstávají „stát na místě“.

A zvláště v technických oborech, ve kterých firmy trpí stále větším nedostatkem odborníků, se personalisté o kvalifikované lidi doslova přetahují. Kromě peněz a náplně práce tak mohou být právě podobné nefinanční odměny kritériem, podle něhož si uchazeči nakonec vyberou práci.

Tím, že zaměstnance na den nebo dva uvolníte z práce a investujete do firemního školení, mu dáte najevo, že vám na něm záleží a že jeho potřeby chápete. Zároveň to od vás bude chápat jako „důkaz“, že si jej chcete ve firmě udržet.

Článek Firemní školení nepodceňujte. Dáváte tak lidem najevo, že vám na nich záleží byl publikován 25. srpna 2016 v 00.15 v rubrice PR články. Autorem článku je Inzerce. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...