Nacházíte se: Úvodní stránka > PR články > FRANCHISE Meeting Point 2013 – Největší přehlídka franchisových příležitosti v České republice a na Slovensku
Ve dnech 08.03. a 09.03.2013 se bude konat v Brně mezinárodní franchisový veletrh FRANCHISE Meeting Point, který bude největší událostí v oblasti franchisového podnikání na českém a slovenském trhu. Pro majitele franchisových systémů nabízí veletrh jedinečnou příležitost, jak tyto osvědčené koncepty prezentovat zájemcům o tuto metodu podnikání. Pro stávající nebo budoucí malé a střední podnikatele pak širokou nabídku franchisových značek a řadu dalších služeb pro jejich podnikání. Nedílnou součástí veletrhu bude i velmi zajímavý a bohatě obsazený doprovodný program, v rámci kterého budou přenášet a poskytovat velmi zajímavé informace renomovaní odborníci z oblasti franchisingu, práva, daní, financování apod. Tento doprovodný program připravuje a bude v něm i vystupovat Ing. Aleš Tulpa, AVEX systems – mezinárodní franchisový poradce, ex-prezident České asociace franchisingu a její dlouholetý člen, dřívější generální ředitel významných mezinárodně působících společností jako například OBI, QUELLE, Lasselsberger aj. Konkrétní program s uvedením témat a přednášejících bude možné sledovat nebo najít na webových stránkách www.avexsystems.cz.
Evropský kodex etiky franchisingu definuje franchising jako odbytový systém, jehož prostřednictvím je na trh uváděno zboží, služby nebo technologie. Opírá se o úzkou a nepřetržitou spolupráci právně a finančně samostatných a nezávislých podnikatelů – franchisora (poskytovatele franchisy) a jeho franchisantů (příjemce franchisy). Franchisor poskytuje franchisantům právo a současně jim ukládá povinnost provozovat obchod (franchisový koncept) podle jeho osvědčeného konceptu a know-how.
V praxi to funguje to tak, že franchisor nabízí franchisantům podnikatelský koncept „na klíč“ a „balík“ služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Každý z nich dělá to, co nejlépe umí. Franchising je tedy „partnership for profit“ – partnerství přinášející úspěch pro obě strany. Základní myšlenkou franchisingu je jako v každém podnikání – vytvářet zisky a jednou vytvořený podnikatelský koncept vícekrát prodat. Tím je v podstatě každý franchisový systém předurčen pro další expanzi – na národní nebo i mezinárodní úrovni.
Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání. Lze ji využít jak pro osoby fyzické, tak právnické. Ze zkušenosti, praxe a různých analýz je známo, že nejvíce se franchising uplatňuje ve službách, zejména v gastronomii a v obchodě. Pro expanzi na nové, především zahraniční trhy jsou nejvíce používané metody tzv. master-franchisingu a založení vlastních franchisových centrál, které pak řídí rozvoj systému v dané zemi nebo lokalitě.
DomaciFinance.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.