Nacházíte se: Úvodní stránka > Ostatní > Jak reklamovat vadné zboží?
Určitě už se vám stalo, že jste si domů přinesli novou mikrovlnku nebo televizi, která přestala po pár dnech nebo týdnech fungovat. Možná jste šli na procházku v nových botách a rozlepily se nebo se vám rozbil zip u bundy. Co s tím? Jistě nechcete stovky nebo tisíce korun vyhazovat z okna. Potom musíte zboží reklamovat. Jak na to?
Určitě si sebou vezměte vadné zboží. Krabici, visačku ani záruční list byste neměli potřebovat. Poté nezapomeňte účet, tedy doklad o zaplacení. Ten je pro hladké vyřízení reklamace velmi důležitý. Ale jde to i bez něj. Možností je také výpis z banky, jestliže jste platili kartou.
Výrobek musíte reklamovat tam, kde jste ho koupili. Jestliže koupíte něco v obchodě H&M v Německu, nemůžete to reklamovat ve stejném obchodě u nás. Existují i výjimky (např. u automobilů).
Ve všech zemích EU, v Norsku a na Islandu prodejce ručí za všechny vady, pokud se projeví v době do dvou let od dodávky zboží. Spotřebitel může vadný výrobek reklamovat a prodávající je povinen závadu posoudit, vyhodnotit a reklamaci přijmout nebo odmítnout. Pokud závada na výrobku vznikne v prvních šesti měsících po koupi, má se za to, že existovala už ve chvíli nákupu. Uznání reklamace by tedy mělo být hladké a bez problémů. Spotřebitel má právo na opravu nebo náhradu. Reklamace je neoprávněná pokud závada vznikla neodborným zacházením.
Tato lhůta není ve spoustě zemích zákonem stanovena. U nás ji zákon stanovuje, platí tzv. lhůta obvyklá, což je 4 – 6 týdnů. Pokud píšete reklamační dopis je dobré, když v něm stanovíte datum odpovědi pro prodávajícího.
Úvodní obrázek: Janine Jones/flickr.com
Sponzorované odkazy:
DomaciFinance.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.