Nacházíte se: Úvodní stránka > Ostatní > Chcete vrátit zboží? Kdy je to možné?
Koupili jste nějaký produkt přes internet, telefon nebo v teleshoppingu? Po obdržení jste ale zjistili, že to nevypadá podle vašich představ nebo už něco podobného doma máte. Zboží můžete vrátit bez udání důvodů do 14 dní od doručení. V kamenném obchodě jsou ovšem pravidla jiná.
U koupě přes internet platí, že zboží můžete vrátit do 14 dní bez uvedení důvodu. Není důležité, zda tuto možnost prodejce zmiňuje na svém webu, protože je to přímo uvedeno v občanském zákoníku. Rozhodující je den doručení balíku. Čtrnáctidenní lhůta začíná totiž běžet dnem následujícím po převzetí. O odstoupení od smlouvy je nutné informovat prodejce nejpozději poslední den této lhůty. Stačí odeslat e-mail.
Zboží můžete odeslat zpět prodejci až po uplynutí lhůty, ale bez zbytečného odkladu. Prodejce je potom povinen opět bez zbytečného odkladu vrátit kupujícímu peníze. Vrátit musí podle zákona všechny peníze včetně nákladů na dodání. Získáte tedy zpátky poštovné, které jste zaplatili za původní zásilku (tedy od prodávajícího ke kupujícímu). Dostanete ovšem jen peníze za nejlevnější možný způsob dodání. Osobní odběr se mezi tyto možnosti nepočítá. Poštovné za vrácení zboží platí většinou spotřebitel.
Občanský zákoník nezapomíná ale ani výjimky, kdy nelze od smlouvy odstoupit. Patří mezi ně DVD, CD nebo zboží, které podléhá rychlé zkáze (tedy potraviny) nebo produkty, které byly upraveny na přání zákazníka.
V kamenné prodejně platí jiná pravidla než na internetu. Na bezplatné vrácení zboží máte nárok pouze tehdy, když jste se s obchodníkem domluvili nad rámec zákona. Je tomu tak proto, že v obchodě si můžete zboží prohlédnout i vyzkoušet. Domluva by měla být písemná nebo stačí třeba slib prodejce v letáku.
Úvodní obrázek: Meathead Movers/flickr.com
Sponzorované odkazy:
DomaciFinance.cz
Přebírání textů z těchto stránek je bez svolení autora trestné.
CMS vytvořilo amedio.cz.