Internetový marketing - nedílná součást vaší firmy

Tagy:  web marketing, marketing, internetový marketing

Internetový marketing - nedílná součást vaší firmy

Co je to web marketing?

Web marketing je dnes již nepostradatelnou součástí marketingu každé prosperující firmy. Jde o to, co nejefektivněji prodat své výrobky či služby prostřednictvím internetových stránek či prostřednictvím prezentace vaší firmy na nich. Tvorba web stránek firmy by měla být jedna z prvních věcí, kterou po vlastním založení firmy uděláte. V tomto ohledu je nutné si uvědomit, že např. 75% české populace využívá k nákupu či hledání zboží a služeb internet a spoléhá na něj také při hledání informací o produktech a službách.
Internetový marketing slouží k tomu, aby vám pomohl vaši firmu prosadit a dostat do povědomí klientů prostřednictvím internetu. Nákladově vychází velmi levně, platíte pouze za doménu a případně za přední pozice v internetových vyhledávačích. Platba za přední pozice se vyplatí vždy, neboť potenciální klient většinou kliká na první odkazy, které mu vyhledávač nabídne. Pokud jste se svými webovými stránkami až dole na stránce nebo na dalších nalezených stranách, potenciální klient pravděpodobně zvolí vaši konkurenci. Pro správnou funkci webových stránek je důležité zvolit dobrý hosting.

Jaké zvolit webové stránky?

Co se samotných webových stránek týče, vítězí samozřejmě nápaditost, přehlednost a celkový vzhled webu. Zmatenými stránkami, gramatickými chybami, špatně zvolenými barvami či převzatým textem v klientovi nevzbudíte důvěru a váš produkt či službu si s největší pravděpodobností nekoupí.

Další druhy web marketingu

Nejsou to ale jen samotné webové stránky vyhledané internetovým vyhledávačem, čím můžete přilákat potenciální klienty. Velká většina firem používá optimalizaci pro vyhledavače (SEO – search engine optimization), PPC reklamu (Pay Per Click), bannerovou nebo plošnou reklamu, zpětné odkazy a online katalogy, email marketing, konverzní architekturu či webovou analytiku. Vyplácí se také, pokud umožníte Vašim zákazníkům vyjádřit názor na vámi poskytnuté zboží či služby. Prostřednictvím takovýchto referencí můžete získat další klienty a navíc vás tato forma zpětné vazby nutí ke snaze o co největší spokojenost zákazníka.

Facebook a další

Pokud vám jsou všechny uvedené možnosti, jak se prosadit prostřednictvím internetu málo, můžete zkusit použít i sociální sítě – např. Facebook, Twitter, YouTube, Linkedln a další. Zde mají lidé možnost vyjádřit své názory a potřeby, což vám umožní se lépe rozhodovat při dalších činnostech týkajících se vašeho podnikání. V každém případě se v těchto ohledech obratte na profesionály zabývající se tvorbou webových stránek v této oblasti, kteří se ve světě internetového marketingu pohybují a vědí, jak vaši firmu nejlépe na webu prosadit. Pokud se nechcete zabývat internetem, můžete si zkusit nechat udělat plakáty.

Článek Internetový marketing - nedílná součást vaší firmy byl publikován 5. března 2012 v 00.00 v rubrice Podnikání. Autorem článku je Barbora Keprdová. Pro diskusi slouží komentáře (0).

Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...
Prosím čekejte ...